مستند راز کشتی تایتانیک
آزاد
یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:31 ::  نويسنده : امیر
تایتانیک در آن زمان بعنوان بزرگترین کشتی مسافربری تاریخ معرفی شد. این فاجعه دریایی در سال 1912 میلادی رخ داد.
 

Secrets Of The Titanic - مستند راز کشتی تایتانیک

این فاجعه دریایی رسانه ای ترین فاجعه دریایی تمام دوران ها و یکی از مرگ بارترین آنها محسوب می شود. ساخت کشتی تایتانیک به طول ۲۶۹ متر در روز ۳۱ مارس سال ۱۹۰۹ میلادی در حوضچه خشک کارخانه کشتی سازی انگلیسی هارلند اند وولف در بلفاست آغاز شد. این کشتی به سفارش شرکت کشتی رانی وایت استارلین ساخته شد.

تایتانیک در آن زمان به عنوان مجلل ترین و بزرگترین کشتی مسافربری تاریخ جهان معرفی گردید. سازندگان تایتانیک این کشتی غول آسا را غرق ناپذیر می دانستند ، سرانجام ساخت کشتی خاتمه یافت. در روز ۱۰ آوریل سال ۱۹۱۲ میلادی در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه کشتی تایتانیک نخستین سفر خود را از بندر سوتهامپتون انگلستان به سوی نیویورک با ۲۲۰۷ سرنشین آغاز کرد.

در شب یکشنبه ۱۴ آوریل در ساعت ۲۲ و ۵۵ دقیقه کشتی کالیفرنین که در طول سواحل کانادایی زمین جدید (تر نوو) حرکت می کرد از فاصله نه چندان دور از تایتانیک عبور کرد و ناخدای آن وجود یک کوه یخ را به ناخدای تایتانیک اطلاع داد.
اما ناخدا و نیز صاحب کشتی که می خواستند رکورد سرعت در عبور از اقیانوس اطلس را از خود برجا بگذارند به این هشدار توجه نکردند.

فاجعه در ساعت ۲۳ و ۴۰ دقیقه رخ داد. دیده بان بسیار دیر متوجه کوه یخ شد و دیگر برای حرکت به عقب دیر شده بود. تایتانیک به کوه یخ برخورد کرد و شکاف هایی در بدنه آن ایجاد شد که بزرگترین آنها ۴ متر طول و یک سانتی متر عرض داشت. اندک اندک آب سرد اقیانوس وارد کشتی تایتانیک می شود بی آن که بتوان کاری برای نجات آن انجام داد.

سرانجام این غول دریایی پس از آنکه بدنه آن به دو نیم شد ۴ ساعت بعد به اعماق یخ زده اقیانوس اطلس فرو می رود. تنها کشتی کارپاتیا که در نزدیکی محل حادثه بود توانست به کمک تایتانیک بشتابد و فقط موفق شد ۷۰۵ نفر از بازماندگان را نجات دهد. به این ترتیب ، در شب ۱۴ و بامداد ۱۵ آوریل سال ۱۹۱۲ میلادی ، کشتی غول پیکر تایتانیک و شاهکار صنایع کشتی سازی آن زمان پس از برخورد با یک کوه یخ بدنه اش به دونیم شد و در اعماق اقیانوس اطلس غرق شد.

به دلیل بی تدبیری ناخدا و افسران تایتانیک قایق های نجات بدون آن که ظرفیت آنها کامل شوند به آب انداخته شدند. اغلب مسافران بخت برگشته قسمت درجه سه که در بخش تحتانی تایتانیک قرار داشت ، شانسی برای نجات خود نمی یابند و از مجموع ۲۲۰۷ سرنشین فقط ۷۰۵ نفر جان سالم به در می برند. در این فیلم مستندی تصاویری قدیمی از کشتی تایتانیک را می بینید.

همچنین غواصان و پژوهشگران به اعماق دریا سفر می کنند و تصاویری از باقیمانده های این کشتی غول پیکر را در این فیلم مستند به تصویر می کشند.



نظرات شما عزیزان:

طوفان
ساعت13:23---11 ارديبهشت 1391
این مطلب رو بیشتر دوست داشتم عالی بود

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آزاد و آدرس amirhmb007.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 18
بازدید کل : 27213
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1